torsdag den 17. september 2009

10 ting

10 ting jeg har fundet ud af mens jeg har været her:

1) Kontakter skal opad når man skal tænde for dem. I Danmark skal de som regel ned, men selvom jeg godt ved hvordan man skal gøre herovre, glemmer jeg det konsekvent. Det er faktisk ret belastende, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.

2) Det er ulovligt at smide affald, og hvis man bliver taget i det vanker der en bøde. Her i Wyoming ligger en sådan bøde på $750, men i andre stater går det helt op til $1000. Jeg synes det er vildt fedt, og jeg ville ønske vi kunne indføre sådan noget i Danmark. Der er så rent og pænt alle steder herovre, men derhjemme er folk bare ligeglade, og jeg har set folk smide affald lige ved siden af en skraldespand....vi er nogle møgører, ja vi er!

3) Alting er større/mere her: mad er i større portioner, regndråber er som spandfulde, biler er kæmpe store, lyn og tordenvejr kan blive ved en hel dag (derhjemme stopper det som regel efter et par timer), frugt og grøntsager er større, skolen er gigantisk stor i forhold til Syddansk, etc.

4) Jeg har behov for meget mere søvn i Laramie end i Odense. Jeg har valgt at skyde skylden på den tynde luft.

5) Amerikansk fodbold (football) er faktisk ret underholdende, hvis man kender reglerne. Den eneste ulempe ved football er, at selvom kampen teknisk set kun varer 4 x 15 min., så stopper de så mange gange at kampen samlet set nemt kan var 4-5 timer.

6) Yellowstone er et ret sejt sted!

7) Amerikanere har meget mere selvtillid end danskere (de er vel ikke opdraget med Janteloven), og de er meget bedre til at give komplimenter, hvilket måske er grunden til at deres selvtillid er så stor. Jeg har ihvertfald aldrig haft det bedre med mig selv end jeg har her, hvor jeg allerede flere gange har fået at vide at jeg er smuk (who knew?!).

8) Jeg er blevet fan af Carl’s Jr., hvilket er et old school-burgersted. For alle jer der bor i Holstebronx, så minder det om de burgere man engang kunne få på Nordkap (ummm!), og så er restauranten indrettet som om vi stadig var i 1960’erne...I love it.

9) Det er rigtig billigt at leve her over: mad er billigt, husleje er billigt (okay, vi bor godt nok også i noget der minder om en kaserne, men alligevel), benzin er billigt, og det er bilerne også.

10) Jeg savner rugbrød!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar